Obchodné a reklamačné podmienky
Skrátené „Obchodné podmienky“
- Tovar zobrazený na stránke je skladom na predajni 711 Shop Zone v Hornej Strede.
- Objednávky sú odosielané zvyčajne do 24 hod. počas pracovných dní.
- Balíky sú doručované výhradne prostredníctvom kuriéra GLS.
- Prepravné v celej SR je účtované vo výške 5,90 € (pri maloobchodnej objednávke nad 80 € je ZDARMA), do ostatných krajín EU je prepravné účtované podľa samostatnej tarify, v závislosti od hmotnosti balíka a výšky poistenia, čo je zvyčajne do 8.90 €.
- Tovar na výmenu je potrebné poslať na adresu:
PNEUMOTO s.r.o.
HORNÁ STREDA 711
916 24
Do balíka treba pribaliť kópiu dokladu o kúpe a presný názov, farbu a veľkosť požadovaného tovaru. Vymenený tovar je odosielaný najneskôr do 5 prac. dní. - Peniaze za vrátený tovar sú posielané na účet zákazníka.
- Na podanie reklamácie je potrebné vyplniť formulár uvedený dolu.
Prosíme, čítajte ďalej ...
1. Všeobecné ustanovenia
1.1.Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je Pneumoto s.r.o., so sídlom Bašovce 146, 922 01 Bašovce, IČO: 35 869 160, DIČ: SK2020171351, Vložka číslo: 12750/T Okresný súd Trnava, prevádzka Horná Streda 711, 916 24 Horná Streda, (ďalej len "predávajúci") a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
Kontaktné údaje predávajúceho:
email: fox@pneumoto.sk
telefón: 0905 448 289, 0905 667 336
poštová adresa: Horná Streda 711, 916 24 Horná Streda
číslo účtu pre bezhotovostné platby: ČSOB 211792503/7500
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI so sídlom v Trnave pre Trnavský kraj
Trhová 2, 917 01 Trnava.
1.2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu
potvrdzuje, že súhlasí s tým, že tieto všeobecné obchodné podmienky a ich
podmienky a ustanovenia sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy, uzavreté na
akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje
predávajúci, na základe ktorej predávajúci dodá tovar prezentovaný na predmetnej
internetovej stránke kupujúcemu (ďalej len "kúpna zmluva") a na všetky vzťahy
medzi predávajúcim a kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a
reklamácii tovaru.
1.3. Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V
prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si
dohodnú podmienky odchylne od všeobecných obchodných podmienok, budú ustanovenia
kúpnej zmluvy uprednostnené pred všeobecnými obchodnými podmienkami.
1.4. Zoznam tovaru na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu,
ktorú prevádzkuje predávajúci je katalógom bežne dodávaného tovaru a predávajúci
nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených tovarov. Dostupnosť tovaru
bude pre kupujúceho potvrdená na základe otázky kupujúceho.
1.5. Predávajúci je viazaný kupujúcemu svojou ponukou tovaru prezentovaného na
ktorejkoľvek internetovej stránke predávajúceho vrátane ceny počas lehoty 24
hodín od odoslania oznámenia o prijatí objednávky kupujúcemu.
2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
2.1. Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej
zmluvy kupujúceho predávajúcim vo forme e-mailovej správy kupujúceho zaslaného
predávajúcemu a/alebo vo forme kupujúcim vyplneného a odoslaného formulára na
internetovej stránke predávajúceho a/alebo vo forme telefonickej objednávky
kupujúceho predávajúcemu (ďalej len "objednávka").
2.2. Záväzným akceptovaním objednávky kupujúceho predávajúcim je telefonické
alebo e-mailové potvrdenie predávajúcim kupujúcemu o akceptovaní objednávky po
predchádzajúcom prijatí objednávky kupujúcim a po overení dostupnosti a termínu
dodania tovaru požadovaného kupujúcim označené ako "potvrdenie objednávky".
Automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému
predávajúceho sa nepovažuje za záväzné akceptovanie objednávky.
2.3. Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje údaje o názve a špecifikácii
tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru
a/alebo iných služieb, údaj o dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde
má byť tovar dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy
tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho, údaje o
predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a
pod.) prípadne iné údaje.
2.4. Kupujúci môže doručiť prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky
predávajúcemu v lehote do 24 hodín od doručenia objednávky predávajúcemu
oznámenie, že objednávku ruší. Kupujúci je povinný v oznámení o zrušení
objednávky uviesť meno, e-mail a popis objednaného tovaru. V prípade zrušenia
objednávky predávajúci neúčtuje kupujúcemu žiadne poplatky súvisiace so zrušením
objednávky. V prípade, že kupujúci zaplatil predávajúcemu kúpnu cenu, alebo jej
časť v čase do zrušenia objednávky, predávajúci vráti už zaplatenú kúpnu cenu
alebo jej časť v lehote 7 dní od zrušenia objednávky prevodom na bankový účet
kupujúceho, pokiaľ si zmluvné strany nedohodnú iný spôsob vrátenia kúpnej ceny.
2.5. Všetky kúpno - predajné zmluvy sú archivované u poskytovateľa služby a sú na požiadanie prístupné príjemcovi služby.
2.6. Všetky zmluvy/objednávky sú akceptované v slovenskom a českom jazyku.
3. Práva a povinnosti predávajúceho
3.1. Predávajúci je povinný:
- dodať na základe objednávky potvrdenej predávajúcim kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
- zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR
- odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (návody v slovenskom jazyku, záručný list, dodací list, daňový doklad)
3.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.
4. Práva a povinnosti kupujúceho
4.1. Kupujúci je povinný:
- prevziať zakúpený alebo objednaný tovar,
- zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,
- nepoškodzovať dobré obchodné meno predávajúceho,
- potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby
4.2. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.
5. Dodacie podmienky
5.1. Tovar je predávaný podľa vystavených vzorov, katalógov, typových listov a
vzorkovníkov predávajúceho umiestnených na internetovej stránke elektronického
obchodu predávajúceho. Dodaný tovar má dobu minimálnej trvanlivosti viac ako 2
mesiace pred dátumom spotreby. V prípade kratšej doby trvanlivosti kontaktuje
pred dodaním predávajúci telefonicky alebo e-mailom kupujúceho a tovar dodá až
po súhlase kupujúceho.
5.2. Predávajúci je povinný objednávku kupujúceho splniť a tovar dodať kupujúcemu
v lehote do 30 dní od dodania tovaru dodávateľom alebo výrobcom tovaru
predávajúcemu.
5.3. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v akceptácii
objednávky kupujúceho predávajúcim. V prípade, ak dôjde k omeškaniu dodania
tovaru zo strany predávajúceho, predávajúci je oprávnený jednostranne predĺžiť
lehotu na dodanie tovaru, a to aj opakovane, o čom predávajúci vydá kupujúcemu
potvrdenie. V prípade, ak kupujúci tovar neprevezme do 7 dní po uplynutí lehoty
uvedenej v kúpnej zmluve, záväznej akceptácii objednávky alebo jednostranne
predĺženej predávajúcim, je predávajúci oprávnený účtovať kupujúcemu skladné vo
výške 10 € za každý deň uskladnenia tovaru. Po uplynutí 14 dní odo dňa, keď
bol kupujúci povinný tovar prevziať, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej
zmluvy a predať tovar tretej osobe. Po predaní dohodnutého tovaru tretej osobe
sa záloha za dohodnutý tovar zaplatená kupujúcim započíta v celej výške na
zmluvnú pokutu, ktorú je povinný kupujúci zaplatiť predávajúcemu.
5.4. Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru pred
uplynutím lehoty dohodnutej v kúpnej zmluve.
5.5. Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch, prospektoch
a iných písomnostiach predávajúceho umiestnenými na internetovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho sú nezáväznými údajmi.
5.6. Miestom dodania tovaru je miesto uvedené v akceptácii objednávky
predávajúcim, ak sa zmluvné strany nedohodnú v kúpnej zmluve inak. Prepravné je účtované vo výške 5,90 € do ostatných krajín EU od 10,00 €.
5.7. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto určené v kúpnej
zmluve kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť,
aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na
prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve a podpísať protokol o doručení a
odovzdaní tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru uvedeného v
kúpnej zmluve je povinná predložiť predávajúcemu originál alebo kópiu kúpnej
zmluvy a dokladu o zaplatení tovaru a písomné plnomocenstvo. Ak bude potrebné
dodávku tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste určenom v
kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci, a to najmä
opakované dodanie tovaru na miesto určenia v kúpnej zmluve a skladné vo výške
uvedenej v bode 2 tohto článku týchto všeobecných obchodných podmienok. Tovar sa
považuje za dodaný okamihom doručenia tovaru na adresu uvedenú v záväznej
akceptácii objednávky a prevzatý okamihom fyzického prevzatia tovaru kupujúcim,
resp. jeho oprávneným zástupcom alebo odmietnutím prevzatia tovaru, ktoré
dopravca vyznačí v protokole o doručení a odovzdaní tovaru.
5.8. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal hneď
po doručení. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je
mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho
prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru je
povinný kupujúci vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru, ktorého
správnosť potvrdí dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného
predávajúcemu môže následne predávajúci poskytnúť odstránenie vady tovaru, zľavu
na tovar alebo v prípade neodstrániteľných vád tovaru dodať kupujúcemu nový
tovar.
5.9. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote
uvedenej v 5.2. Obchodných podmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je
povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v lehote 15 dní od
doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho
určený kupujúcim.
6. Kúpna cena
6.1. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v
kúpnej zmluve a/alebo podľa cenníka predávajúceho platného v čase uzatvorenia
kúpnej zmluvy vrátane nákladov na doručenie tovaru (ďalej len "kúpna cena")
formou hotovostnej platby v určenej prevádzkarni predávajúceho, dobierkou v
mieste dodania tovaru, dobierkou prostredníctvom spoločnosti poskytujúcej
poštové služby, platbou prostredníctvom spoločnosti poskytujúcej spotrebiteľské
úvery alebo bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, uvedený v záväznej
akceptácii objednávky.
6.2. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu kúpnej ceny v prípade zmeny
právnych predpisov, zmeny kurzu eura a zmeny cien od výrobcov alebo dodávateľov
tovaru.
6.3. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným
prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na
účet predávajúceho.
6.4. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v
lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
6.5. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu za tovar dohodnutý v
kúpnej zmluve, kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať
vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
6.6. V prípade, ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy pred zaplatením celej kúpnej
ceny, zmluvné strany sa dohodli, že zaplatená záloha na kúpnu cenu sa započíta v
celej výške na zmluvnú pokutu, ktorú je povinný kupujúci zaplatiť predávajúcemu,
ak v kúpnej zmluve nie je dohodnuté inak.
6.7. V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu pri prevzatí
tovaru, zmluvné strany sa dohodli, že predávajúci je oprávnený odstúpiť od
kúpnej zmluvy a zaplatená záloha na kúpnu cenu sa započíta v celej výške na
zmluvnú pokutu, ktorú je povinný kupujúci zaplatiť predávajúcemu, ak v kúpnej
zmluve nie je dohodnuté inak.
6.8. Náklady spojené s montážou a vynáškou nie sú zahrnuté v kúpnej cene tovaru a
predávajúci tieto služby nie je povinný kupujúcemu poskytnúť.
7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
7.1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej
kúpnej ceny za tovar.
7.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme
tovar od predávajúceho, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase keď mu
predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.
8. Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)
8.1. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru a kupujúci je povinný reklamáciu
bezodkladne uplatniť u predávajúceho podľa platného reklamačného poriadku.
8.2. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok. Kupujúci
odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že bol riadne informovaný o
podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno
reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1
zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej
národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej
len "Zákon").
8.3. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho
vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho.
8.4. Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady,
pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.
8.5. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý
vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa
naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
8.6. Kupujúci je povinný vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru. Pokiaľ
tak neučiní, môže uplatniť nároky z vád zistených pri tejto prehliadke, len keď
preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prevzatia tovaru.
8.7. Počas záručnej doby má zákazník právo na bezplatné odstránenie vady po
predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie a návodu oprávnenému
zástupcovi predávajúceho spolu s originálnym obalom tovaru, záručným listom a
dokladom o zaplatení.
8.8. Ak tovar vykazuje vady, zákazník má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni
predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí tovar do
prevádzkarne predávajúceho na vlastné náklady a vyplní formulár na uplatnenie
reklamácie a doručí ho predávajúcemu. Podobu formulára určí predávajúci a jeho
vzor umiestni na internetovej stránke predávajúceho. Kupujúci je povinný vo
formulári presne označiť druh a rozsah vád tovaru. Zákazník má právo uplatniť
reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie záručných opráv
(ďalej len „určená osoba“). Zoznam určených osôb je uvedený v záručnom liste
alebo ho kupujúcemu zašle na jeho žiadosť predávajúci. Reklamačné konanie
tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy sú
splnené všetky nasledujúce podmienky:
- doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie od kupujúceho predávajúcemu,
- doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu,
- doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k tovaru od kupujúceho predávajúcemu.
Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť predávajúcemu a ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
- doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie od kupujúceho predávajúcemu,
- vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru treťou osobou, určenou predávajúcim, ktorá o obhliadke vydá kupujúcemu písomné potvrdenie,
- doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k tovaru od kupujúceho predávajúcemu.
Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie.
Reklamovaný tovar je nutné doručiť do sídla predávajúceho, ak predávajúci alebo
určená osoba neurčí inak.
8.9. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni, v
ktorej je prijatie reklamácie možné, teda vo svojom sídle alebo u určenej osoby
v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona.
8.10. V mieste určenom podľa bodu 8.9 týchto všeobecných obchodných podmienok na
prijímanie reklamácií je predávajúci povinný zabezpečiť prítomnosť osoby
poverenej vybavovať reklamácie v súlade s ust. § 18 ods. 3 Zákona.
8.11. Kupujúci je povinný reklamovať vady tovaru u predávajúceho bez zbytočného
odkladu.
8.12. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení
reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu
alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť vady tovaru v súlade
s ust. § 18 ods. 5 Zákona a poučiť spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu
vyplývajú z ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka. Ak je reklamácia
uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je
povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je
možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu,
najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení
reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie
reklamácie iným spôsobom.
8.13. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. §
622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je predávajúci alebo určená
osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona
ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v
odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu
tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení
spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví
ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie
reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po
uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť
alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. O výsledku reklamácie bude
kupujúci informovaný bezprostredne po rozhodnutí o oprávnenosti reklamácie
e-mailom.
Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia
kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe
vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo
akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len “odborné
posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže
predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru
ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.
Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej
zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v
doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné
posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v
doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky
ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu
na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže
zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť
znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie.
Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej
reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky
s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno
zamietnuť.
8.14. Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na vady, o ktorých bol predávajúcim v
dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k
okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
8.15. Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný obdobný tovar s
porovnateľnými technickými parametrami.
8.16. Nárok na uplatnenie reklamácie u predávajúceho kupujúcim zaniká:
- nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu, príslušenstva alebo dokumentácie tovaru,
- neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,
- uplynutím záručnej doby tovaru,
- mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
- neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
- poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
- poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
- poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
- neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
- zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
8.17. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
- odovzdaním opraveného tovaru,
- výmenou tovaru,
- vrátením kúpnej ceny tovaru,
- vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
- písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
- odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
8.18. Predávajúci je povinný o spôsobe určenia spôsobu vybavenia reklamácie a
o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo
dňa uplatnenia reklamácie prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo
kuriérskej alebo donáškovej služby, alebo prostredníctvom e-mailu.
8.19. Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaľ nie je
pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná, a plynie odo dňa prevzatia
tovaru a potvrdenia potrebných dokumentov súvisiacich s tovarom oprávnenou
osobou.
8.20. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar
z dôvodu záručnej opravy tovaru.
8.21. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude
uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe
pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru
za nový začne bežať záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na
nový tovar.
8.22. Všetky právom uplatnené záručné opravy sú bezplatné.
8.23. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená v závislosti od
rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.13. týchto reklamačných a obchodných
podmienok nasledujúcim spôsobom:
- predávajúci zabezpečí odstránenie vady, alebo
- predávajúci vadný tovar vymení.
8.25. Pokiaľ sa jedná vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viackrát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, a ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady, predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.13. týchto reklamačných a obchodných podmienok reklamáciu nasledujúcim spôsobom:
- výmenou tovaru za tovar iný funkčný rovnakých alebo lepších technických parametrov, alebo
- v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vystavením dobropisu na vadný tovar.
8.26. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené vo formulári na
uplatnenie reklamácie.
8.27. Pre účely reklamácie sa za viackrát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje
výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dvakrát.
8.28. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje
výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.
8.29. Pre účely reklamácie sa za dobu, ktorá je považovaná za dobu, počas ktorej
nemôže kupujúci riadne užívať tovar doba, počas ktorej po uzavretí kúpnej zmluvy
nemôže kupujúci pre vady tovaru užívať tovar spolu viac ako 180 dní.
8.30. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom, ako
využil svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie vady tovaru podľa bodu
8.8. týchto reklamačných a obchodných podmienok skonzumované a bez ohľadu na
výsledok reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu (nie
vadu rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.
8.31. V prípade, že predávajúci ukončí reklamačné konanie ako odôvodnené
zamietnutie reklamácie, ale vada výrobku objektívne jestvuje a nebola
odstránená, môže si kupujúci uplatniť svoje právo na odstránenie vady tovaru
prostredníctvom súdu.
9. Osobné údaje a ich ochrana
9.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou
je povinný oznámiť predávajúcemu svoje meno a priezvisko, adresu trvalého
bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a e-mailovú adresu.
9.2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je právnickou osobou je
povinný oznámiť predávajúcemu svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ,
IČO, číslo telefónu a e-mailovú adresu.
9.3. Kupujúci vyhlasuje, že súhlasí v zmysle ust. § 7 ods. 1 zákona č. 122/2013
Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov, aby predávajúci
spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie
a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho a spracovával ich vo
všetkých svojich informačných systémoch. Kupujúci zároveň poskytuje
predávajúcemu svoj súhlas s poskytnutím osobných údajov inej osobe a
cezhraničným prenosom osobných údajov i do tretích krajín (akýchkoľvek krajín v
rámci Európskej únii a krajín tzv. bezpečného prístavu). Predávajúci sa
zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s
platnými právnymi predpismi SR. Kupujúci udeľuje predávajúcemu tento súhlas na
dobu neurčitú. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať
kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia
odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu.
9.4.Kupujúci pri odoslaní objednávky vyjadruje osobitne aj svoj súhlas s tým,
aby mu predávajúci zasielal správy o činnosti, ponukách a akciách predávajúceho.
Kupujúci môže kedykoľvek písomnou formou odvolať tento separátny súhlas s tým,
aby mu predávajúci zasielal správy o činnosti, ponukách a akciách predávajúceho
bez toho, aby bol akýmkoľvek spôsobom ovplyvnená a lebo zmarená možnosť
uskutočniť uzavretie kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim podľa týchto
všeobecných obchodných podmienok. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia
odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu.
9.5. Kupujúci má právo a možnosť aktualizovať osobné údaje priamo v on-line
režime na web stránke internetového obchodu, v zákazníckej sekcii, ihneď po
prihlásení.
9.6. „Vašu spokojnosť s nákupom zisťujeme prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci
programu Overené zákazníkmi, do ktorého je náš e-shop zapojený. Tie vám zasielame
zakaždým, keď u nás nakúpite, pokiaľ v zmysle § § 62 zák. č. 351/2011 Z. z. o
elektronických komunikáciách, v znení neskorších predpisov neodmietnete zasielanie
elektronickej pošty na účely priameho marketingu. Spracúvanie osobných údajov na
účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe
nášho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní vašej spokojnosti s nákupom u nás.
Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie vašej spätnej väzby a analýz nášho trhového
postavenia využívame sprostredkovateľa spracúvania, ktorým je prevádzkovateľ portálu
Heureka.sk tomu na tieto účely môžeme odovzdávať informácie o kúpenom tovare a vašu
e-mailovú adresu. Vaše osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov
odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových
dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek vyjadriť námietku
odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade vašej
námietky vám dotazník nebudeme ďalej zasielať.“
10. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
10.1. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade z dôvodu
vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo
dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak
závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho
vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri
vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je
schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami
alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode. Predávajúci je povinný o
tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu
za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 15 dní od oznámenia o odstúpení od
zmluvy prevodom na účet určený kupujúcim.
10.2. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní
od prevzatia tovaru podľa 5 týchto všeobecných obchodných podmienok bez udania
dôvodu v súlade s ust. § 12 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení neskorších
predpisov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji").
10.3. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že predávajúci
včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 10 Zákona o
ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji.
10.4. Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou vo forme
vyplneného formulára, ktorého podobu určí predávajúci a jeho vzor umiestni na
internetovej stránke predávajúceho.
10.5. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto všeobecných
obchodných podmienok musí obsahovať identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum
objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už
prijaté plnenie najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu. Zároveň s odstúpením od
kúpnej zmluvy je povinný doručiť predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom
vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení a pod. a v
originálnom obale vo forme poistenej zásielky.
10.6. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar,
ktorý nie je použitý, nachádza sa v originálne zapečatenom pôvodnom obale a nie
je poškodený alebo neúplný, vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu
za tovar uvedenú v záväznom akceptovaní objednávky alebo je časť v lehote 15 dní
od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu
bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.
10.7. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar,
ktorý je použitý a je poškodený alebo neúplný, vráti predávajúci kupujúcemu už
zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v záväznom akceptovaní objednávky alebo je
časť zníženú v súlade s ust. § 457 Občianskeho zákonníka o hodnotou jeho
opotrebenia vo výške 1% z celkovej ceny tovaru za každý deň používania tovaru a
o hodnotu opravy a uvedenia tovaru do pôvodného stavu v lehote 15 dní od
doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu
bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.
10.8. Predávajúci vráti pri platnom odstúpení od zmluvy kupujúcemu kúpnu cenu
vrátane nákladov, ktoré kupujúci vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru, ak
kupujúci spolu s tovarom predloží predávajúcemu písomné doklady o vynaložených
nákladoch, ktoré kupujúci vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru. Náklady na
vrátenie tovaru neznáša kupujúci iba v tom prípade, ak tovar plne nezodpovedal
kvalitatívnym požiadavkám a zároveň bol vadný. Za tovar plne zodpovedajúci
kvalitatívnym požiadavkám sa považuje tovar rovnakej alebo podobnej
charakteristiky, aká je uvedená v ponuke tovaru na internetovej stránke
predávajúceho.
10.9. Za náklady, ktoré kupujúci vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru sa
považujú náklady na uskutočnenie objednávky, najmä cena za uskutočnenie
telefonického hovoru, ktorým kupujúci urobil návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy,
alebo cena za pripojenie kupujúceho na internetovú stránku predávajúceho, počas
ktorej kupujúci vyplnil a odoslal formulár na objednanie tovaru na internetovej
stránke alebo napísal a odoslal mail s objednávkou tovaru v trvaní 30 minút.
10.10. V prípade, že kupujúci nesplní niektorú povinnosť uvedenú v bode 10.4. a
10.5. týchto všeobecných obchodných podmienok, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie
je platné a účinné a predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu a
zároveň má nárok na úhradu nákladov, spojených s odoslaním tovaru naspäť
kupujúcemu.
10.11. V prípade, že ste podnikateľom, tzn. právnickou osobou či osobou, ktorá tovar objednala v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania, zákonná možnosť Odstúpenia od kúpnej zmluvy, resp. výmena tovaru v priebehu 14 dní od nákupu sa na vás nevzťahuje.
11. Záverečné ustanovenia
11.1. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných
podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných
podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického
obchodu predávajúceho.
11.2. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej
zmena musí mať písomnú formu.
11.3. V prípade pochybností sa zmluvné strany dohodly, že za dobu používania sa
považuje doba od doručenia tovaru kupujúcemu podľa bodu 5.7. týchto všeobecných
obchodných podmienok do dňa doručenia tovaru predávajúcemu podľa bodu 11.4.
týchto všeobecných obchodných podmienok.
11.4. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo
forme e-mailových správ.
11.5. Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú
príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona, zákona č. 22/2004 Z.z. o
elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej
kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov
a Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji.
11.6. Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu
uzavretím kúpnej zmluvy.
11.7. Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné
podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
V Piešťanoch, dňa 01.01.2015
Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS"). Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd. Platforma ARS je dostupná na internetových stránkach: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
Link SOI: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi